Klubbens faciliteter

Alle der bruger Vestegnens Rideklubs faciliteter skal være medlem af klubben.

Rideklubben råder over følgende ridehuse og udendørsbaner:
  • Ridehus20x60 med spejl og lys
  • Ridehus20x40 med spejl og lys
  • Udendørsbane dressur22x62 med lys
  • Udendørsbane dressur30x80 uden lys
  • Udendørsbane spring45x90 uden lys se regler for brug af springbanen

Det store ridehus indeholder dommertårn og opvarmet rytterstuen med køkken samt slik- og drikkeautomater.

Ridehusenes bund planeres dagligt i hverdagene, undtagen på helligdage, med både maskine samt hovslaget og hjørner rettes af med håndkraft hele året rundt. I weekenden og på helligdage planeres ridehusene efter behov.

Udendørsbanerne planeres efter behov med maskine på hverdage, undtagen på helligdage, i udendørssæsonen, når vejret tillader det.

Se hundepolitik for klubben her

Folde
Rideklubben råder over følgende folde:
  • Jordfolde; må benyttes året rundt
  • Vinterfolde; må benyttes året rundt
  • Græsfolde; må kun benyttes i sommermånederne
  • Sygefolde; må benyttes året

Foldene må benyttes efter rideklubbens gældende foldregler. Alle opstaldede heste lukkes ud og ind fra fold alle ugens dage.

Jord-, vinter- og sygefolde
Rideklubben råder over en jordfold, 2 sygefolde og en række vinterfolde. Personalet trækker hestene frem og tilbage fra fold alle ugens dage. Hestene går i faste mindre grupper, typisk 2-5 heste sammen.

Græsfolde
Rideklubben råder over 2 store sommergræsfolde. Personalet trækker hestene på fold alle ugens dage. Alle hopperne går sammen og alle vallakkerne går sammen.

Skabe / sadelplads / høskur
Rideklubben tilbyder følgende til hver boks:
  • Garderobeskab med mulighed for aflåsning (medbring selv lås)
  • 1 sadelpladser pr. hest/pony
  • En wrapplads til opbevaring af grovfoder
Sadelplads er placerest i sadelrum med elektroniskalarmovervågning, som findes i den store staldbygning ved groomingstations.
Garderobeskab er placeret i skabsrum med elektronisk alarmovervågning, som findes i den store staldbygning ved groomingstations

Bokse
Rideklubben råder over i alt 48 boks fordelt således:
  • 12 hestebokse i udendørsstald
  • 2 ponybokse i udendørsstald
  • 8 ponybokse i indendørstald
  • 27 hestebokse i indendørstald
Udebokse som er allergivenlige; hesteboks14 kvm / ponybokse 12 kvm
Indebokse med højt til loftet, god ventilation og bred staldgang; hestebokse 14 kvm / ponybokse 12 kvm. Vindue til staldgang og vindue ud til udendørs.

den indendørsstald findes også 3 vandspiltov med varmt vand, hvor man kan vaske sin hest/pony samt 5 groomingstations. I forlængelse af den indendørsstald findes også saddelrum og skabsrum med elektronisk alarmovervågning. Udenfor er der ligeledes område med groomingstation og vandspiltorv, hvor man kan vaske sin hest/pony om sommeren.

Bokse
Boksene i den udendørs stald er allergivenlige, mens boksene i den indendørs stald er med højt til loftet, god ventilation og bred staldgang.

Boksstrøelse
Til boksen tilbydes valgfrihed mellem følgende strøelse:
  • Byg halm
  • Spåner
  • Træpiller
  • Hamp
Står hesten på halm tildeles den halm dagligt af personalet efter behov. Halmbokse muges af pensionæren selv.
Står hesten på spåner passes boksen af personalet i hverdage og af hesteejeren selv i weekender og helligdage. Der er inkluderet 4 baller pr. måned. ønskes yderligere spåner betales det af hesteejeren selv og kan bestilles i shoppen via klubbens hjemmeside. Når hesten står på spåner tildeles den ikke halm. Halm kan købes via shoppen.
Står hesten på træpiller passes boksen af  personalet i hverdage og hesteejeren selv i weekender og helligdage. Antal sække inkluderet er reguleret af prislisten for opstaldning.Ønskes yderligere træpiller betales det af hesteejeren selv og kan bestilles i shoppen via klubbens hjemmeside. Når hesten står på træpiller tildeles den ikke halm. Halm kan købes via shoppen.
Står hesten på hamp passes boksen af personalet i hverdage og hesteejeren selv i weekender og helligdage. Der er inkluderet 3 baller pr. måned. ønskes yderligere hamp betales det af hesteejeren selv og kan bestilles i shoppen via klubbens hjemmeside. Når hesten står på hamp tildeles den ikke halm. Halm kan købes via shoppen.

Basisfoder
Rideklubben fodre med Castle. Der fodres morgen, middag og aften.

Der er også mulighed for at tage eget foder med, som klargøres til hvert måltid, og tildeles af personalet i forbindelse med fodring. Der gives ikke afslag i opstaldningslejen ved brug af eget foder.

Grovfoder
Rideklubben råder over følgende grovfoder:

Wrap & hø
Rideklubben stiller en wrapplads til rådighed til brug for opbevaring af grovfoder.
Pensionærerne skal selv sørge for indkøb af grovfoder med mulighed for at købe dette via rideklubben.

Til fodringerne tildeler personalet det valgfrie grovfoder, som er klargjort af pensionæren.

Ridestier
Gode ridestier rundt om rideklubbens arealer og direkte adgang til vestskoven af stisystem - ca. 15 min.